قرآن و اهل بيت رمزماندگاري تنها راه نجات بشریت، عمل به آموزههای قرآن با تفسیر اهل بیت سلام الله علیهم میباشد
| ||
شبهه : توحيد و يگانگي حق خداوند
بسم الله الرحمن الرحيم اياک نعبد و اياک نستعين يک آيه از سوره مبارکه حمد است سوره اي که در هر رکعت نماز آن را مي خوانيم و با خدايمان عهد مي بنديم. معنايش : تنها تو را مي پرستيم و تنها از تو کمک (و مدد) مي خواهيم. همانطور که پرستش غير الله حرام است کمک خواستن از ديگران نيز حرام و شرک است. ادعوني استجب لکم. بخوانيد مرا تا اجابت کنم شما را. اذا سالت فاسال الله . هر گاه چيزي خواستي از خدا بخواه بنا بر اين مدد خواستن از هر کسي حتي رسول خدا (ص) شرک است . اين شبهه ايست که وهابي ها به شيعه دارن و ما مي خواهيم بگيم اگه شما سني هستين بايد به عقايد اونا پايبند باشيد و گرنه اسم خود رو مسلمون نذاريد در باور اهل سنت توسل به پيامبر اسلام هم در قبل ارز تولدش بوده و هم در زمان حياتش و هم پس از مرگ آن حضرت حتي برخي از اهل سنت گفته اند : توسل به غير پيامبر هم جايزه مانند توسل عمر بن خطاب به عباس عموي پيامبر و مي توان به اهل بيت پيامبر ؛ علما و صالحان و ديگر انبيا نيز متوسل شد و ما فقط به چند نمونه براي هدايت و روشنگري مياريم : اول : توسل به پيامبر اسلام قبل از ولادتش در کتاب هاي اهل سنت : از عمر بن خطاب نقل شده که پيامبر اسلام فرمود حضرت آدم پس از بيرون آمدن از بهشت به درگاه الهي گفت : خدايا تو را به حق محمد قسم مي دهم که مرا ببخشي ( 1) دوم : توسل به پيامبر اسلام در زمان حياتش در کتاب هاي اهل سنت : عبد الله بن محمد غماري از علماي اهل سنت مي گويد مردي آمد محضر رسول الله و از کم سويي چشمش شکايت کرد پيامبر فرمود وضو بگير و دو رکعت نماز بخوان و بعد بگو: خديا به حق محمد به تو متوسل مي شوم و از تو مي خواهم چشمم را خوب کني واو چنين کرد و تا آخر عمر چشمش پر نور ماند . ( 2) وي در ذيل اين روايت مي نويسد طبراني و حمدي سلفي از علماي اهل سنت اين حديث را صحيح مي دانند . سوم : توسل به پيامبر اسلام پس از وفات آن حضرت در کتاب هاي اهل سنت : ابن شيبه از علماي اهل سنت مي نويسد : از مالک الدار خزانه دار عمر بن خطاب نقل شدن است که در زمان خلافت عمر قحط سالي شد و مردي آمد کنار قبر رسول الله و گفت : يا رسول الله از خدا بخواه که براي امتت باران بفرستد چرا که آنها دارن هلاک مي شوند (3) عبد الله بن محمد غماري از علماي اهل سنت در ذيل اين حديث آورده است اين روايت صحيح مي باشد و آلباني که مي گويد درست نيست دلايلش از خانه عنکبوت هم سست تر است . ( 4) همين مغاري نقل مي کند که در زمان حکومت عثمان مردي حاجتي داشت و يکي از صحابه به او گفت برو وضو گرفته و دو رکعت نماز بخوان و چنين بگو : خدايا تو را به حق محمد قسمت مي دهم که حاجتم را بده (5) چهارم : توسل به غير پيامبر در کتاب هاي اهل سنت : نه تنها در عقيده اهل سنت توسل به پيامبر اسلام جايز است بلکه توسل به ديگر پيامبران ؛ اهل بيت پيامبر اسلام ؛ علما و صالحان نيز جايز بوده و اجماع اهل سنت بدون هيچ اختلافي اين را قبول دارند چنانچه در کتابه اي اهل سنت مي خوانيم : عمر بن خطاب پس از وفات پيامبر اسلام روزي دست عباس عموي پيامبر اسلام را گرفت و گفت : خدايا در زمان پيامبر اسلام به او متوسل مي شديم و حال به عموي پيامبر اسلام متوسل شده ايم تا حاجت مان را بدهي در ذيل اين داستان مي نويسند خليفه چنين کاري را کرد و هيچ يک از صحابه نگفتند که اين کار شرکه و جايز نيست باز مي نويسند : اجماع صحابه نظرشان بر اينه که توسل به علما و اهل فضل به خاطر اعمال صالح شان و مقام شان جايزه و مي توان خدا را چنين خواند : خدايا من به سبب فلان عالم به تو متوسل مي شوم (6) حسن سقاف ديگر عالم سني مي نويسد : با توجه به روايات موجود مي توانيم بگوييم : توسل به پيامبر و اهل بيت او و صلحا درست است ( 7) بنابراين رواياتي که اهل سنت در کتاب هايشان آورده اند ، چرا وهابيا مي گن شيعه مشرکه چون قائل به توسله ؟ آيا اينا واقعا سنين ؟ آيا معني اين شبهات مشرک دانستن همه صحابه نيست که توسل را جايز مي دونستن ؟ علاوه بر اين چرا خود قرآن را نمي پذيرند که خداوند گنه کاران را ترغيب مي کنه که بيايين به پيامبر متوسل بشين تا من شما رو ببخشم ؟ آيا قرآن مردم رو به شرک دعوت و ترغيب مي کنه ؟ پس لازم است همه هوشيار باشن که وهابي نه اهل سنته و نه اونا رو قبول داره چون ريشه اش شيطانيه و اينا با اصل اسلام دشمنن منتها نمي تونن علني بگن لذا مي گن : به زيارت قبر پيامبر نريد چون شرکه ! توسل رو رها کنين چون شرکه ! شفاعتي وجود نداره و قائل به شفاعت مشرکه ! همه اينا رو مي گن تا اصل اسلام رو از بين برند چون مردم پيامبر رو رها مي کنن ! آيات قران رو بايد کنار بزارن ؟ روايات غير فابل انکار رو بايد رها کنن ؟ چون با باور هاي انحرافي اينا نمي سازه !! غير از اين کتابايي که گفته شد در کتاباي ديگري نيز از اهل سنت هست که هم زيارت اهل قبور رو قبول دارند و هم توسل را و هم شفاعت را مانند : 1. محمد سعيد ممدوح در کتاب رفع المناره ، ص19 . 2. محمد بن علي شوکاني در کتاب الدر النضيد في اخلاص کلمه التوحيد . 3. ابن عابدين در کتاب حاشيه رد المختار، ج 6 ،ص716 . 4. حسن سقاف در کتاب مستقل بهجه الناظر في التوسل بالنبي الطاهر و در کتاب ديگرش به نام الاغاثه ص11 .و در کتاب ديگرش به نام البشاره و الاتحاف ،ص 52 .و در کتاب ديگرش به نام التنديد بمن عدد التوحيد ص32 . 5. احمد بن حنبل در کتاب منسک المروزي . 6. حطاب الرعيني در کتاب مواهب الجليل ، ج 4 ، ص 406 . 7. محمد عبد الرووف المناوي در کتاب فيض القدير شرح الجامع الضغير ج 2 ص170 . 8. شيخ محمد جعفر الکتاني در کتاب نظم المتناثر من الحديث المتواتر ص233 . --------------------------------------------------------- پي نوشت ها ( همه آدرس ها از اهل سنت مي باشد ) 1. محمد حاکم نيسابوري در المستدرک ج 2 ص 615 و نورالدين هيثمي در کتاب مجمع الزوائد و منبع الفوائد ج 8 ص 235 . 2. عبدالله بن محمد در کتاب ارغام المبتدع الغبي بجواز التوسل بالنبي ( يعني اين عالم سني کتابي مستقل بر جايز بودن توسل نوشت است ) ، ص 11 . 3. ابن شيبه کوفي در کتاب المصنف ، ج 7 ص 482 . 4. ارغام المبتدع الغبي بجواز التوسل بالنبي ، ص11 . 5. همان . 6. مبارکفوري ؛ تحفه الاحوزي في شرح الترمذي ؛ ج 10 ، ص 26 . 7. ارغام المبتدع الغبي بجواز التوسل بالنبي ، ص5 . موضوعات مرتبط: خداشناسی، احادیث معصومین تفسیر واقعی معارف قرآنی [ شنبه بیستم فروردین ۱۳۹۰ ] [ ] [ فرج اله عباسی ]
[ ]
|
||
[ طراحی : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ] |